Evenementen in 2009

Gelderland.

Ons eerste weekend dit jaar, gehouden van 3 t/m 6 april, hebben we op camping "De Rotonde" te Enspijk een Betuws dorpje aan de Linge in Gelderland doorgebracht.
We waren net wat te vroeg om de vele fruitbomen in bloei te zien staan. Op vrijdag 3 april zijn we naar Leerdam geweest om een tingieterij te bezoeken. We kregen uitleg over het ambacht, de producten en na afloop konden we de mooiste exemplaren bewonderen (of kopen) in de showroom. Terug op de camping hadden we een pannenkoekenfestijn. De volgende dag hebben we met schitterend weer een mooie puzzelfietstocht van ongeveer 25 km gereden. ´s Avonds genoten we van een heerlijk diner. Op de laatste dag zijn we opnieuw naar Leerdam gegaan en hebben ons ingescheept voor een twee uur durende boottocht over de Linge. Die avonds was er een gezellige bijeenkomst in de recreatiezaal  waar de prijsuitreiking van de puzzelfietstocht plaatsvond. Op maandag vertrokken de meeste weer naar huis.

Zeeland.

Dit tweede weekend zijn we van 8 t/m 11 mei naar Aagtekerke in Zeeland geweest. Op Camping "Westhove" had het orgateam leuke activiteiten bedacht. We bezochten de hoofdstad van Zeeland Middelburg, waar we in groepjes een speurtocht maakten door deze prachtige monumentenstad.
De volgende dag stapten we op de paardentram om een tocht over Walcheren te maken met een stop bij de ijsboerderij "De Koehoorn" en kaasboerderij "Marieke". 's Avonds hebben we genoten van een diner met diverse keuze mogelijkheden. Op de laatste dag maakten we een fiets/wandeltocht door Domburg met aan het eind daarvan behendigheidsspelen op het strand. Heel leuk, we moesten zelf een vlieger maken en proberen deze op te laten. Ondanks de stevige wind lukte dit voor een aantal niet echt. Het bouwen van zandkastelen ging de meesten beter af. Ter afsluiting gingen we pannenkoeken bakken en sloten het weekend af in de recreatiezaal. Een heerlijk weekend met van alles wat: zon. zee, regen en wind.

Zwitserland.

Onze buitenlandse reis hebben we van 14 t/m 28 juni gehouden op camping Aaregg aan de Brienzersee in Zwitserland. De organisatoren is het uitstekend gelukt om er een fantastische reis van te maken. De eerste twee dagen deden we het rustig aan om iedereen te laten wennen. Er was om te beginnen een trip met een bus via het Emmental naar Weiser waar de boerin ons Burg Z'morge serveerde. We hebben vervolgens een openluchtmuseum bezocht waar je tradities en leefwijze van de Zwitsers kon ontdekken. Ook bezochten we de 'Aareschlucht' een 200 meter diepe kloof. Na afloop kwamen we midden in de start van de Jungfraurallye 2009 terecht. De dag werd vervolgd via een kabelspoor naar een 120 meter hoge kolkende waterval. Spectaculair was het bezoek aan een stuwdam waar we met bus en al de berg in reden om vervolgens met een gids een elctriciteitscentrale te bezoeken. Met de bus hebben we ook nog prachtige tochten door delen van Zwitserland gemaakt met onder andere bezoeken aan een koekjes- en chocoladefabriek. Buiten bovenstaande uitstapjes zijn er nog meer evenementen gehouden bijvoorbeeld het Preuvenement, U ziet het te veel om op te noemen. Mocht u ooit mee willen wordt dan lid.

Friesland.

Dit weekend werd gehouden van 4 t/m 7 september in Koudum op camping: "Recreatiepark De Kuilaart". Tijdens dit Friese weekend bezochten we een kaasboerderij bij Koudum en ook de kleinste bierbrouwerij en wisky stokerij van Nederland "Us Heit Distelerij" in Bolsward. Het volgende evenement op zaterdag was een bezoek aan het "Ir. D.F. Wouda"gemaal. Het is de grootste nog werkende stoomgemaal ter wereld en het staat sinds 1998 op de wereld erfgoedlijst van Unesco. Het gezellige diner op zaterdagavond was van grote klasse en dat alleen is al de moeite waard om voor een weekend in te schrijven. Als laatste volgden we op de zondag met heerlijk weer een huifkarren tocht in de omgeving van Oudemirdum.

Utrecht.

Alweer het laatste weekend van dit jaar. Het werd gehouden van 2 t/m 5 oktober in de provincie Utrecht op camping "Het Grote Bos" in Doorn. We bezochten de tuinen van "Paleis Soestdijk" gevolgd door een koninklijke 'high tea' in de Oranjerie. Op de zaterdag volgde na een vrije ochtend  een bezoek aan het "Pluimvee museum" in Barneveld. We kregen van een gids en met behulp van een videofilm uitleg over de verschillende kippenrassen. Bovendien weten we nu het antwoord op de vraag: "Wat was er nu het eerst de kip of het ei". Tegen het einde verliepen de verkopen met behulp van de veilingklok zeer enthousiast. 's Avonds genoten van een heerlijk diner buffet. Op de laatste dag van dit weekend gingen we naar de "Pyramiden van Austerlitz" waar we in de ontvangstruimte uitleg kregen over de Franse tijd. Na deze uitleg bezochten we onder leiding van een gids de Pyramide. Op maandagmorgen nemen we afscheid van iedereen en zeggen: tot ziens op de jaarvergadering in 2010.

Wilt u ook van de partij zijn, vraag een aanmeldingsformulier voor een proefweekend aan bij de secretaris, wij zullen u hartelijk verwelkomen.

Kostprijs weekend voor kandidaatleden is gelijk aan ledenprijs!

Voor de buitenlandsereis kunnen kandidaadleden niet inschrijven!